Vykdant projektą “Generation 0101” buvo siekta išmokyti jaunimą naujų IRT įgūdžių, suteikti galimybę juos pritaikyti praktiškai ir tarptautinių hakatonų metu jų pagalba sukurti savo bendruomenei ar net visai visuomenei naudingas skaitmenines priemones ar produktus. Hakatoną Lietuvoje organizavo asociacija “Langas į ateitį”.
Iš pradžių kartu su partneriais atlikome tyrimą ir išsiaiškinome kaip Lietuvos, Latvijos, Kroatijos, Italijos, Kipro ir Turkijos šalyse gyvenantys jaunuoliai vertina savo su IRT susijusius įgūdžius. Palyginome kaip skirtingai savo IRT žinias vertina jaunuoliai ir kaip jaunimo turimas žinias ir gebėjimus vertina darbdaviai ir išsiaiškinome, kad jaunuoliai pervertina savo žinias, o darbdaviai jų žinias vertina kaip menkas ir nepakankamas darbui.
Visi projekto partneriai kūrė atskirus mokymo modulius, kurių paskirtis – padėti jaunimui patogiai ir efektyviai susipažinti su skirtingais IRT įgūdžiais, reikalingais dažnam savo karjeros kelią tik pradedančiam darbuotojui. Visi moduliai buvo lokalizuoti ir pritaikyti naudojimui mokymo procese kiekvienoje šalyje.
Paruošti mokytojai, naudodamiesi mokymų medžiaga, mokė susidomėjusius 16-29 m amžiaus jaunuolius. Jaunuoliai buvo mokomi apie e. žurnalistiką, svetainių dizainą, vaizdaus turinio kūrimą, interneto radiją, žaidimų kūrimą, mobilių programėlių kūrimą ir bendradarbiavimą skaitmeninėje erdvėje.
Viso savo gyvavimo metu projektas judėjo link kulminacijos – tarptautinių hakatonų. Kiekviena projekte dalyvaujanti organizacija įsipareigojo suorganizuoti hakatoną, kuriame dalyvautų jos mokymuose dalyvavę jaunuoliai ir svečiai iš kitų šalių.
Visose šalyse buvo viešai paskelbti kvietimai nevyriausybinėms organizacijoms, kad jos siūlytų idėjas IRT sprendimams kurti, kurias galėtų įgyvendinti jaunuoliai hakatono metu. Lietuvoje geriausią idėją pasiūlė Saugesnio interneto centro Jaunimo forumas. Buvo pasiūlyta sukurti kompiuterinį žaidimą vaikams, kuris mokytų žaidėjus kaip saugiai elgtis naudojantis internetu.
Į Lietuvą atvyko jaunuoliai iš Latvijos, Kroatijos ir Kipro, kurie Vilniuje prisijungė prie lietuvių ir pasiskirstę dvi komandas kūrė kompiuterinių žaidimų koncepcijas. Komandos kūrė žaidimus, kurie teiktų naudingą informaciją ir tuo pačiu metu būtų įdomūs ir patrauklūs 10-16 menų amžiaus vaikams. Norėjome dalyvius paskatinti kurti įdomius mokomuosius žaidimus, todėl pakvietėme žaidimus kuriančios įmonės “LearnKey” gamybos vadovą Vikorą Dineiką papasakoti apie žaidimų kūrimą ir pasidalinti savo patirtimi bei įžvalgomis.
Komandos „Fantastic5“ žaidimas koncentravosi į socialinius tinklus. Žaidimo „How safe are you on the internet?“ tikslas – supažindinti su socialiniuose tinkluose esančiais pavojais. Žaidimo aplinka labai priminė populiarius socialinius tinklus Facebook, Instagram ir Twitter, o žaidžiant galima sužinoti kaip saugiai naudotis socialiniais tinklais, kaip elgtis susidūrus su patyčiomis internete, su apie save neteisingą informaciją skelbiančiais asmenimis. Žaidimas pateikia daug naudingos informacijos, įvardija neteisingus pasirinkimus ir suklydus paaiškina kaip reikia teisingai elgtis.
Komandos „Team Construct“ sukurto žaidimo koncepcija primena tradicinius žaidimus, kuriuose žaidėjai juda iš kairės į dešinę ir turi įveikti kliūtis, bei rinkti taškus. Žaidime gausu naudingos informacijos apie saugų naudojimąsi elektroniniu paštu ir kitomis paslaugomis, taip pat apie bendravimą su nepažįstamais asmenimis ir savo asmeninių duomenų saugojimą. Žaidimas pateikia įspėjimus elgiantis netinkamai ir paaiškina kokios yra galimos tokio elgesio pasekmės – pavogti duomenys, sugadinta informacija, pakeisti slaptažodžiai ir pan. Po įspėjimų pateikiami teisingo ir saugaus elgesio pavyzdžiai, kuriais turėtų sekti žaidėjai, jeigu jiems dar trūksta žinių, kaip saugotis internetinių pavojų.
Hakatonas Vilniuje vyko naujai atidarytoje erdvėje Rise Vilnius, skatinančioje jaunus verslus ir veiklius žmones kurti inovacijas. Hakatono metu dalyviai naudojosi Rise Vilnius infrastruktūra, dirbo skirtingose erdvėse, o esant poreikiui, jiems visada padėdavo Rise Vilnius centro darbuotojai. Norėta, kad sava atmosfera hakatonas būtų panašus į profesionalius hakatonus todėl jį organizuoti padėjo Barclays technologijų centro specialistai. Taip pat hakatono metu su komandomis bendravo mentoriai, dirbantys Barclays technologijų centre. Jų patarimai leido hakatono dalyviams greičiau surasti tinkamą žaidimo koncepcijos idėją, spręsti iškilusias problemas, o tai leido per trumpą laiką pasiekti gerus rezultatus. Artėjant hakatono pabaigai mentoriai padėjo ruošiantis baigiamiesiems žaidimų pristatymams. Stengėmės jaunuoliams parodyti, kad labai svarbu mokėti ne tik įgyvendinti geras idėjas, bet ir gerai jas pristatyti kitiems. Pristatymų klausėsi komisija, kurią sudarė NVO „Saugaus interneto centro Jaunimo forumo“ atstovė Jūratė Drazdauskienė, Kompiuterinius žaidimus kuriančios įmonės „LearnKey“ atstovas Viktoras Dineika ir asociacijos „Langas į ateitį“ direktorė Loreta Križinauskienė. Komisija įvertino komandų darbą, klausinėjo apie tolimesnes žaidimų koncepcijų vystymo kryptis ir apdovanojo visus dalyvius. Esame labai dėkingi visiems padėjusiems surengti šį renginį, o ypač Rise Vilnius.
Hakatono dalyviai iš kitų šalių dalyvavo ir kitose veiklose – aplankė žymias Vilniaus vietas, ragavo lietuviškos virtuvės patiekalus, pamatė kaip gyvena Europos viduryje gyvenantys žmonės. Lietuviai šio renginio metu galėjo susipažinti su žmonėmis iš kitų šalių, pamatyti kultūrinius skirtumus ir panašumus, bei smagiai praleisti laiką mokydamiesi ir įgyvendindami savo idėjas.
Po hakatono buvo paskelbtas jį aprašantis straipsis viename didžiausių Lietuvos naujienų portalų, bei trumpas informacinis žinių segmentas įtrauktas į nacionalinio transliuotojo žinių laidą.